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IT Service Desk Technical Lead

Ort: Vienna, Wien
Unternehmen: Wienerberger AG
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At wienerberger we are committed to a better future. With innovative and sustainable building materials, we strive to improve people's lives and create a world in which future generations have the same opportunities as we do today. Guided by trust, respect, passion and creativity, we shape a better future.

  • Our shared vision: We improve people's quality of life and create a better world for future generations by offering innovative and sustainable solutions for new construction, renovation and infrastructure projects

For the planet: We actively protect the environment by focusing on carbon reduction, circular economy and biodiversity

  • For people: Diversity is important to us. We offer a supportive work environment and diverse career opportunities that meet the needs of our employees, customers and partners
  • For convenience: We listen to our customers and offer tailor-made solutions that combine products and services into seamless systems

Working at wienerberger offers exciting challenges every day. We are looking for people who share our values and take new paths with us. Apply now and let's shape the future together!

IT Service Desk Technical Lead (f/m/d)

Your Tasks

  • Effiziente Bearbeitung von IT-Serviceanfragen und -störungen über den Service Desk per Telefon, Remote, vor Ort und Ticketsystem
  • Diagnose und Fehlerbehebung für Netzwerk- und Systemprobleme
  • Bereitstellung technischer Unterstützung und Lösungen für Hardware- und Softwareprobleme
  • Zusammenarbeit mit anderen IT-Teams/Servicepartner, um komplexe Probleme zu lösen und Serviceverbesserungen zu implementieren
  • Gewährleistung einer hohen Kundenzufriedenheit durch professionelle und zeitnahe Kommunikation
  • Mitarbeit in IT-Projekten zur Implementierung neuer Technologien oder Verbesserung von IT-Services
  • Aktive Beteiligung an der Erstellung und Pflege der Knowledge Base zur Unterstützung von Kunden und internen Teams

Your Profile

  • Erfolgreich abgeschlossene Ausbildung einer IT-Fachschule/IT-Lehre, einschlägige Fachmatura oder vergleichbare Qualifikationen
  • Ausgeprägte und nachweisliche Erfahrungen mit MS Client OS (Windows 10/11), Microsoft Cloud Applikationen (O365, MS Teams, One Drive) und Microsoft Services (Active Directory/Entra ID, DHCP, DNS, GPO), File- und Print Services
  • Erfahrungen mit Scripting und Automatisierung von IT Tasks sind von Vorteil
  • Nachweisbare Berufserfahrung im IT-Servicebereich, vorzugsweise im Service Desk Umfeld
  • Ausgeprägte Service- und Kundenorientierung
  • Fundierte Kenntnisse in der Fehlerbehebung für Hardware, Software und Netzwerke
  • Erfahrung in der Verwendung von Ticketing-Systemen und ITIL-Grundlagen
  • Ausgezeichnete Kommunikationsfähigkeiten und die Fähigkeit, technische Konzepte verständlich zu vermitteln
  • Teamfähigkeit und Kundenorientierung
  • Selbstständige Arbeitsweise und die Fähigkeit Prioritäten zu setzen
  • Ausgezeichnete Deutsch und sehr gute Englisch Kenntnisse in Wort und Schrift
  • Geringe Reisebereitschaft, Führerscheinklasse B

Benefits

  • Travel insurance for business trips
  • Internal and external training and further development opportunities
  • Employee participation program
  • Employee discount on wienerberger products
  • Annual health check-up
  • Free fruit and drinks
  • Home office
  • Flexible working time
  • Meal allowance @Müllerbräu (6 EUR)

Our Offer

An attractive workplace in a dynamic environment with development opportunities of an internationally acting group is awaiting you. The monthly gross salary amounts to € 3.000,- gross for a local contract. We offer market conform remuneration depending on experience and qualification, besides attractive employee benefits.

Please submit your application (CV + letter of motivation) exclusively online.

Trust, respect, passion and creativity: these values shape the employees of wienerberger. We are committed to a better future by developing innovative and sustainable building materials and improving people's quality of life. Are you creative, do you enjoy responsibility and are you ready for a new challenge? Then become part of our vision and apply now!

Wienerberger AG

Wienerbergerplatz 1

A-1100 Wien

Corporate Human Resources

Gerald Pühringer

Senior Recruiter

www.wienerberger.com

We are looking forward to getting to know you!

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Gehälter

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